این تارنما نوشته های یک افراطی بی سواد، متحجر، بی منطق و ... می باشد که دوست دارد با دیگران تبادل نظر کند.

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

توهم جدید، گشت های موتوری انصار حزب الله

بسم الله الرحمن الرحیم

 

    پیش از این درباره توهم توطئه حرف هایی زده شد. البته منابع یادداشت پیش بسیار پیش و پا افتاده بود. در این مورد برای آن که متوجه میزان اهمیت این پدیده افکار عمومی شوید شما را به خواند کتاب «آمریکا شناسی» پرفسور مولانا دعوت می کنم. با خواندن تحلیل روانی جامعه امریکا به میزان تاثیر این توهمات درشکل دهی افکار و به وجود آوردن یک ترس عمومی پی خواهید برد. حتما می دانید که ایشان یکی از اساتید برجسته علم ارتباطات در جهان است.

    ارجاع دیگر هم به عصای سحر آمیز نظام سرمایه داری یعنی «هالیوود» است. البته می شود گفت که اصلی ترین و قوی ترین صنعت مدیریت افکار هم همین «چوب مقدس» است.


    مرد عنکبوتی، مرد خفاشی، ابر مرد و... . در فیلم های «کمیک استریپ» چه می بینید؟ عده ای شرور که هدف آنها به هم زدن نظم عمومی ست در تلاشند که نظم موجود را بهم بزنند. پلیس و سیستم کلاسیک انتظامی و نظامی قادر به مقابله با این گروهها نیستند و اینجاست که این قهرمان باید با شیوه های غیر کلاسیک و آنارشیستی جلوی هرج و مرج را بگیرد.



    آنچه که در شکل دهی افکار بسیار پر اهمیت است نوع دشمنانی ست که در این گونه سناریوها تصویر سازی 

 می شود. آنچه  که  شما می بینید افراد ایدئولوگی هستند که جهان را بخاطر اندیشه بنیادگرای خود نابود می کنند. 

 مهم نیست این  ایدئولوگ ممکن است  یک  روز کمونیست و یا یک روز بنیادگرایی دینی باشد ولی هر چه است 

 ایدئولوژی لیبرال کاپتالیسم نیست. بلکه نقطه  مقابل این  تفکرات سرمایه داری ست که مردم را نجات می دهد.



   قدرت شست و شوی مغزی دستگاه رسانه ای غرب و بالاخص آمریکا شگفت انگیز است. در ایران گروهای داخلی اپوزیسیون به هیچ وجه  قدرت آفرینش چنین ایده ها و استراتژی ها ندارند بلکه غالبا فضا سازی های زد نظام از داخل اتاق فکرهای خارجی تغذیه فکری و مدیریت می شود. البته کسانی مانند حجاریان در خلق نظریه  و تاج زاده در مدیریت تا حدودی تبحر دارند ولی در مقابل آنچه که از بیرون برای آنها ابلاغ می شود بسیار پیش و پا افتاده است.



    «گشت های موتوری انصار حزب الله» کلید واژه ای برای یک ترس همه گیر و « انصار حزب الله» یک توطئه گر ایدئولوژیک که با اندیشه های بنیادگرای دینی برای آزادی مردم دسیسه ها چیده است و در آخر هم لابد به یک قهرمان کمیک استریپ لیبرال نیاز است که شر آنها را از سر نظم عمومی بکند. البته آنها به یک گروه خاص نیست بلکه همه بنیادگراهای مذهبی را شامل می شود.

   



    اعتماد:  شب پنجشنبه گذشته سخنان وزیر ارشاد که گفته بود؛ «نگرانی‌های جدی‌تر و مهم‌تری از ساپورت‌پوشان داریم» مورد کنایه و تمسخر بخش‌های خبری تلویزیون قرار گرفت. البته در کنار مانورهای تبلیغاتی و اعتراض‌های «خودجوش»، برخی انتقادها و بیانیه‌ها به نظر رویکردی جدی‌تر و «عملی‌تر» دارد. پس از آنکه در روزهای اخیر، بحث «گشت موتوری» انصار حزب‌الله برای برخورد با «بدحجابان» مطرح شد و دبیرکل حزب‌الله هم بی‌پرده اعلام کرد که این گشت‌ها «نیازی به مجوز» ندارد و «ادامه خواهد یافت»، ستاد کل نیروهای مسلح، دیروز در بیانیه‌یی که رویکرد اصلی آن برخورد با «هنجارشکنی‌های اخلاقی و فرهنگی» بود، برای «نقش‌آفرینی» در این زمینه «اعلام آمادگی» کرد و در بیانیه خود هشدار داد: «مجموعه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به ویژه بخش‌های فرهنگی، اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی با تاکید بر اینکه هنجارشکنی‌های فرهنگی از بسترهای تهدید و تضعیف امنیت ملی کشور به شمار می‌رود صیانت از ارزش‌های فرهنگی و دینی و برخورد با هنجارشکنان و مصادیق نقض هنجارهای قانونی و شرعی... را وظیفه خود دانسته و ظرفیت‌های موجود خود را برای کمک در این راستا به کار خواهند گرفت».در تداوم موضع نیز، دیروز ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه تهران و شهرهای مختلف، درباره «پوشش» و «حجاب» در جامعه انتقادهای تندی داشته‌اند.


    گیومه های پاراگراف فوق از خود روزنامه است که لینک هم شده. «ادامه خواهد یافت» «نقش‌آفرینی» «اعلام آمادگی» «خودجوش»

    فکر نمی کنم بار معنایی و تصویرسازی که برجستگی کلمات فوق برای خواننده ای که از سال ها پیش نسبت به این عبارات شرطی شده است نیاز به توضیح داشته باشد. در ضمن بهتر است بدانید که در همین دو ماهه اخیر 12 مطلب راجع به این موضوع در این روزنامه کار شده است.

    روزنامه شرق نیز با 3 مطلب  در این مدت از عملیات خیابانی وسیع» انصار حزب‌الله«

    در زیر تصاویری از این گشت های 4000نفری و یا عملیات خیابانی وسیع ! را ببینیم:




 

    اظهر من الشمس  این است که امروز دولتی که جریان سکولار وعده حل مشکلات اقتصادی مردم توسط آن را از دیرباز در بوق و کرنا کرده بود در انجا کار اصلی خود خراب کرده است. نیازی به آمار و ارقام نیست رکود به مرحله ای رسیده است که دیگر از هر بقالی می توان سراغ آن را گرفت. نا رضایتی در از مدیریت فعلی و پیشیمانی از اعتماد به این جریان به اوج رسیده است. در این شرایط به نظر شما چه چیز می تواند فضای روانی جامعه را عوض کند.

  ای مردم مراقب باشید، گروه های بنیادگرا در پی سلب آزادی شما هستند. عده ای موتور سوار زورگ  و در پی سلب آزادی های شما هستند با ما باشید تا آنان را شکست دهیم.

   این انتهای پروپاگاندایست که با تلاشی دراز مدت به صورت یک گفتمان درآمده. جریان سیاسی که مهم ترین کارکردش اداره معیشت مردم است؛ حالا شده قهرمان آزادی بخش توده ها.

   کسانی که به تروریست ها می گفتند:«عبدالمالک جان» حالا می خواهند مقابل افراطی گری بایستند !

   آری هنگامی که ریگی جان وطن پرست و قهرمان آزادی خواهی شود! امر به معروف و نهی از منکر اقدام غیر قانونی و خود جوش می شود !

  

۲۶ شهریور ۹۳ ، ۰۱:۵۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قاسم حسین زاده

اگر به عیادت می‌رفتم...

بسم الله الرحمن الرحیم

اگر به عیادت می رفتم...

آقا

    دلم گرفته بود که صبح خبری رسید«رهبر انقلاب اسلامی صبح روز دوشنبه در یکی از بیمارستانهای دولتی، تحت عمل جراحی پروستات قرار گرفتند که بحمدالله این عمل با موفقیت به پایان رسید.» 


آقا


   در اینجا بود که از عمق دلم ندای الهی ارحم غربتنا و احفظ قائدنا را شنیدم. او نه رهبر بلکه ولی ماست، آری او پدر و مادر ماست، همه کس کار و تنها پناه گاه و تکیه گاه ما در این دریا متلاطم روزگار آخرالزمان است.

آقا


پدر و مادرم به فدای تو خدا سایه تو را از سرم کم نکند.


    اگر به عیادت می رفتم آنقدر گریه می کردم تا بمیرم. این جمله ای بود که یکی از عاشقان  ولایت در سایت نوشته بود. فکر می کنم چه باید بگویم یا چه حرفی برای گفتن دارم ؟ فکر می کنم آیا لاقت این نعمت الهی را داشته ام؟ آیا حق ولایت را ادا کرده ام؟ آیا سرباز درخوری برای این فرمانده بوده ام؟ و هزار آیای دیگر... . فقط یک چیز می توانم بگویم « شرمنده ام ». شرمنده ام و فقط از روی شرمندگی گریه می کنم و خود را ملامت می کنم. بخاطر همه   سستی ها شرمنده ام. بخاطر همه کم کاری ها شرمنده ام. بخاطر همه ضعف ها شرمنده ام. مرا ببخش و دعا کن خدا هم از سر تقصیرات من بگذرد.



تنت به ناز طبیبان نیاز مند مباد

    گفتم لحظه فقط تو را ببینم و فراموش کنم که هستم. آنوقت چه خواهم گفت؟ آنوق هم گریه می کردم تا بمیرم و کسی دیگری بگوید.


ختم شد بر تو چو بر خورشید نور

منطق الطیر و مقامات طیور

۱۹ شهریور ۹۳ ، ۱۹:۱۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قاسم حسین زاده